@L@

Wednesday 20 November 2013

Penang The Island of Pearl


Mengikut rombongan membuat lawatan ke Pulau Pinang. Kali ini perjalanan membuat lawatan untuk melengkapkan isi mengenai Air Sisa. Bergerak pada pukul 11 malam dari Batu Pahat membawa kepada beberapa perhentian akhirnya tiba selepas 7 jam perjalanan. 




Setelah membuat lawatan beberapa jam. aku dan kawan-kawan yang lain singgah makan tengahari sebelum solat Jumaat di USM. Check in di Hydro Hotel ( Hotel Mr Arrogant katanya)  tepat pukul 3.00 petang, dan berehat sebelum berangkat ke destinasi seterusnya. Pada sebelah petang menghirup udara tepi pantai di Miami Beach, Batu feringghi 


Sebelah malamnya pula ke kawasan sekitar Pulau Pinang untuk membeli sedikit cerderahati. Makan malamnya pula adalah Laksa Penang sungguh sedap dengan kadar harga RM 2.50. Perjalanan terhenti dengan ditemani oleh hujan rintik dan pulang semula ke hotel. 

Laksa Penang

Night Market

keesokan harinya disediakan dengan berbagai hidangan yang memikat hati. Tanpa membuang masa aku mula mengorak langkah menuju ke medan. Setelah perut penuh terisi aku ke pantai untuk mandi laut pula. Air yang agak masin, bermain selama 1 jam  tidak terasa dan masa berlalu dengan pantas sekali. 

Mandi 

Bukit Bendera
Penang Bridge view

Perjalanan aktiviti untuk ke Taman Negara terbatal dan digantikan dengan ke Bukit Bendera. Bermulalah kenangan yang tak akan mungkin dapat dilupakan. Menggunakan Kad Pelajar tiket menaiki keretapi hanya RM4.00. Pemandangan yang sungguh cantik hanya mampu dinikmati beberapa minit sebelum berangkat pergi. Membeli sedikit Jeruk dari kedai Pak Ali dan Nasir Jeruk, melangkah pergi meninggalkan Pulau Pinang pada sebelah petang dan balik semula ke Batu Pahat tepat pukul 2.00 pagi.



Jeruk

No comments:

Post a Comment